torstai 10. tammikuuta 2013

Hublot Luxury Watch

Hublot Oceanographic 4000 King Gold White


 Hublot Historiaa


Hublot on suhteellisen nuori kellomerkki. Nuoresta iästään huolimatta Hublot on rikkonut monia kelloteollisuuden perinteisiä rajoja tehden siitä myös erittäin menestyksekkään. Hublot perustettiin italialaisen Carlo Croccon toimesta. Crocco suunnitteli ensimmäisen rannekellonsa vuonna 1967. Vuonna 1980 hän perusti MDM Geneva -yrityksen.

Crocco halusi luoda puhdastyylisen kellon, joka oli sekä elegantti että sporttinen. Kellon muodossa näkyy laivojen pyöreistä venttiili-ikkunoista kumpuava inspiraatio. Ranskan “hublot” tarkoittaa juuri venttiili-ikkunaa. Tästä alkoi Hublot:n tarina.

Carlo Crocco

Croccon mukaan, sporttisessa kellossa ei voi olla nahkaista remmiä, koska se olisi liian hauras. Kolme vuotta kestäneen tutkimustyön jälkeen vallankumouksellinen kumiranneke oli jo tuotannossa. Ranneke oli ensimmäinen laatuaan, ja sen kestävyyttä paransivat entisestään näkymättömät teräsvahvikkeet. Nykyään kumirannekkeet ovat erittäin suosittuja ja lukuisten kellotuottajien käytössä.

Samana vuonna Claude Biver siirtyi yrityksen toimitusjohtajaksi. Ennen asemaan astumistaan hän oli johtanut kuuluisia kellotaloja Blancpain and Swatch Group. Claude Biverin tulosta alkaen Hublot on keskittynyt Amerikan markkinoihin.

Tänään Hublot on yksi harvoista kellonvalmistajista, joka on yhä edelleen alkuperäisen perustajaperheen omistuksessa.

Hublot Big Bang

Hublot:n viimeisin mallisto, Big Bang, lanseerattiin vuonna 2005. Kello voitti välittömästi useita palkintoja; Wristwatch of the Year 2005, Best Design 2005 (Watchmaking Grand Prix Genevessä), Best Oversized Watch (Watch of the Year Award of the Middle East, Bahrain) ja Best Sports Professional (Watch of the Year 2005, Japani).

Hublot on tehnyt pitkään yhteistyötä purjehdusmaailman kanssa. Merkki on Yacht Club de Monacon virallinen sponsori ja Prada Luna Rossan kumppani America Cup -kilpailussa.

-----ENGLISH----



Hublot Oceanographic 4000 King Gold White

Hublot has made brand lifestyle out pushing limits and discovering new territory while keeping ahead of their competitors. Their persistence has paid off with their Hublot Oceanographic 4000 King Gold White Watch.
The watch, which is able to withstand a whopping 4000 m is the result of a collaboration with the world-renowned Oceanographic Museum of Monaco. This is the first time that the museum has allowed its name to be associated with a watchmaker, so Hublot has actually broken through with several firsts with their Oceanographic 4000.

Hublot Presents The King Power Arturo Fuente

 Designed and manufactured to honor the rarest cigar in the world, the Opus X, the King Power Arturo Fuente is Hublot’s newest timepiece. To be noted, the history of Arturo Fuente starts back in 1912, in West Tampa, Florida.

An array of connoisseurs from all over the world have named the Opus X the rarest cigar in the world, while the exquisite timepiece will closely follow behind, sharing similar exclusivity. It will be manufactured as a limited edition of just 300 units – 200 of these will represent the Ceramic version, while the Gold version of King Power Arturo Fuente will be manufactured in 100 pieces.

Hublot History

A scion of the Italian Binda Group dynasty, best known for making Breil watches, Carlo Crocco left the company in 1976 to strike out on his own and create a new watch company. Moving to Switzerland he formed MDM Geneve and set about designing a watch that he named the Hublot after the French word for "porthole". The watch that he created featured the first natural rubber strap in the history of watchmaking. It took 3 years of research to create the strap. Despite failing to attract a single potential customer on the first day of its debut at the 1980 Basel Watch Fair, the watch quickly proved to be a commercial success with sales in excess of $2m in its first year.
Cal. Hublot HUB44

 Carlo Crocco, preoccupied by his own design work and many activities for the Hand-in-Hand Foundation, a charity helping deprived children all around the world, set out to look for the man who could oversee his watchmaking business. In late 2003, Jean-Claude Biver, then president of Swatch Group's Omega division, met Carlo Crocco, and in May 2004, Biver assumed duties as CEO, becoming a board member and minority shareholder in Hublot Watches.

Upon his arrival, Biver set about creating a new flagship collection that was unveiled in Basel in April 2005, with the Hublot "Big Bang" chronograph. It was an immediate success and orders increased threefold in one year. A few months later, in November 2005, the Big Bang chronograph was awarded internationally, receiving the "2005 Design Prize" in the "Geneva Watchmaking Grand Prix", the "Sports Watch Prize" at the "Watch of the Year" ceremony in Japan, and the Middle Eastern Prize for the "Best Oversized Watch" at the Editor’s Choice "Watch of the Year" in Bahrain. Following the arrival of Biver in 2004, the brand's sales hit 24 million Swiss francs and by the end of 2006, sales were bordering on the 100 million Swiss franc mark.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.